Iroda. Jellegzetes ezredfordulós berendezés: modern bútorok, de organikus vagy legalábbis arra emlékeztető vonalak; fa és műanyag együtt, kis oltárokon a számítógépek. Magyarországon még nincsenek felhőkarcolók, ez az iroda is csak a hatodik emeleten van, a lift még három emelettel bír feljebb kapaszkodni. De különben már majdnem olyan minden, mint bárhol ebben a fejlett világban. Az irodába viszonylag fiatal hivatalnok lép be, sima, egy tincset a homlokba engedő halványbarna haj, inkább hosszú, mint rövid, de engedékenyen lekerekített orr, inkább vastag, mint vékony, de nem az az érzékinek mondott alsó ajak. Kék, értelmes szemek. Kifogástalan öltöny, egy árnyalatnyival kifogástalanabb annál, hogysem elegánsnak lehessen nevezni. Ez Szalézi István. Igen, és egy laptop. Fekete és hűvös, mint egy revolver.
Persze korántsem csak a párválasztásról szól a világ. Egy végtelenbe száguldó villamos világa sem. Kiemelkednek majd a vezéregyéniségek. Lesz irányító és ellenzéke, lesz áldozatos segítő és okoskodó tanácsadó. Lesznek kirekesztettek és magukat kireke...
A 2016-ban Széchenyi-díjjal kitüntetett Kapitány Gábor két megjelent regénye (Tizenkét evangélium; Álommalom) és verskötete (Hótűznéző) után ezúttal műfaji kísérletre vállalkozik. A zene már sok irodalmi mű létrejöttének volt ihletője. De vajon lehet...
A Széchenyi-díjas társadalomtudós és író, költő, Kapitány Gábor izgalmas története Elrabolt Gyermekek nyomába eredve próbálja felgöngyölíteni világunknak a nagypolitika és az egyének sorsa közti rejtett összefüggéseit. A cselekmény a fél glóbuszon át...